FAQ
Heeft u een vraag over onze diensten, uw bagage of iets anders? Kijk bij onze veelgestelde vragen, stuur ons een e-mail (info@smart-aviation.be). We helpen u graag verder!
Onze Diensten
Dat bepaalt u helemaal zelf. Tijdens het boekingsproces duidt u aan wanneer u uw bagage wenst te ontvangen. Dat kan de volgende dag of tegen een meerprijs op dezelfde dag. U kan ook het dagdeel kiezen, namelijk voormiddag, namiddag of avond. Onze ophaaldienst Dynasure (dochteronderneming van bpost) zorgt ervoor dat uw bagage correct bij u thuis of in uw hotel wordt afgeleverd.
Jazeker! Dan gelden dezelfde regels als een verblijf in een hotel.
Onze diensten kan u helaas nog niet boeken via een reisbureau, maar dit zal in de nabije toekomst wel mogelijk worden. Ondanks dat u uw reis via een reisbureau heeft geboekt, kan u momenteel wel onze diensten zelf boeken via onze website.
Onze bagageservice biedt u tal van voordelen. U reist comfortabel van en naar de luchthaven, ook met openbaar vervoer. Daardoor vermijdt u filestress en parkeerkosten. Daarnaast is onze service een ideale oplossing voor het transporteren van veel, zware of onconventionele bagage. Alles gebeurt op een veilige manier dankzij onze bagagescreening. Bovendien kan u het traject van uw bagage nauwgezet volgen via Track & Trace.
Bagage
Dan kan u terecht op de website van ‘Lost & found’, waar u de kenmerken van het verloren item kan ingeven. Dit gebeurt tevens voor alle gevonden voorwerpen. Zo kan de site automatisch de juiste match zoeken tussen het gevonden voorwerp en de persoon die het mist.
Uw bagage is automatisch verzekerd doordat het is ingecheckt bij uw luchtvaartmaatschappij. Wij willen u er wel op wijzen dat de compensatie bij een eventuele schade of verlies zeer gelimiteerd is. Daarom raden wij u aan om een aparte reis- of bagageverzekering aan te schaffen, die uw bagage supplementair van de juiste bescherming voorziet.
Dat kan zeker. Tot 48 uur vóór vertrek kan u uw bagageservice kosteloos annuleren. Indien uw bagage al in ons bezit is bij een annulatie minder dan 48 uur vóór vertrek, dan dient u de kosten te dragen om uw bagage terug te laten leveren of kan u het zelf komen ophalen.
Dat is afhankelijk van het tijdstip van uw annulatie en of u nog een andere vlucht neemt. Indien wij nog over uw bagage beschikken, dan ontvangt u het zoals voorzien in de vertrekhal. Indien u al bent ingecheckt, dan wordt het nodige gedaan om uw bagage op uw andere vlucht te zetten. Gaat u niet meer op reis? Dan kan u uw bagage ophalen in de aankomsthal.
Nee, Smart Aviation verzorgt niet uw handbagage, uitgezonderd buggy’s.
In principe kunnen alle soorten bagage door ons worden vervoerd, alleen dient u aan te geven of het om normale of onconventionele bagage gaat. Aangezien de afmetingen voor normale bagage verschillend zijn per luchtvaartmaatschappij, vragen wij u vriendelijk om hiervoor met de uwe contact op te nemen.
Betaling
Uw betalingsbewijs kan per ongeluk in uw spamfolder belanden, dus controleer die ook zeker even. Kan u het daar niet vinden? Neem dan zeker contact met ons op, wij helpen u graag verder!
Mogelijk is er een tijdelijke storing bij uw bank of op onze website. Wij raden u aan om eerst bij uw bank te controleren of daar alles normaal functioneert. Zo ja, neem dan zeker contact met ons op. Wij helpen u graag verder!
De prijs die u betaalt voor onze dienst wordt bepaald door personeelskosten, security, transport en het gebruik van onze app.
U betaalt een vast tarief voor het ophalen of brengen van één stuk bagage per persoon. Per extra stuk en persoon wordt er een toeslag aangerekend. Met onze prijssimulator krijgt u een beter beeld van de prijzen van onze diensten. Door slechts enkele gegevens in te vullen, kan de simulator voor u een prijsinschatting maken.
Ophalen & transport
Ja, dat kan! Via Track & Trace blijft u op de hoogte van het traject dat uw bagage doorloopt. Wij volgen dit zelf ook nauwgezet op, zodat wij in de gaten kunnen houden of alles normaal verloopt.
Smart Aviation werkt voor het vervoer van uw bagage samen met Dynasure, een dochteronderneming van bpost. Zij zijn niet zomaar een logistieke dienstverlener, maar werken ook voor klanten die de hoogste veiligheidseisen stellen. Op die manier kunnen wij u een veilige vervoerservice garanderen. Na het transport komt uw bagage in een speciale opslagplaats terecht, die voorzien is van beveiligingscamera’s. Uw bagage is dus continu in veilige handen.
Uw bagage wordt naar een speciale opslagplaats gebracht, die voorzien is van beveiligingscamera’s.
Uw bagage wordt opgehaald op de dag vóór uw vertrek. Tijdens het boekingsproces duidt u aan wanneer onze ophaaldienst Dynasure(dochteronderneming van bpost) uw bagage mag komen ophalen. Dat kan in de voormiddag, namiddag of avond.
Indien u in Nederland woont en vertrekt vanaf en/of aankomt op Zaventem, dan kan u ook genieten van onze bagageservice. Andere luchthavens zullen in de toekomst worden toegevoegd.
Nee één reiziger is voldoende, degene die de boeking heeft geplaatst dient persoonlijk aanwezig te zijn. Zorg er daarbij ook voor dat de reisdocumenten van deze persoon klaarliggen.
Veiligheid
Absoluut! Smart Aviation werkt voor het vervoer van uw bagage samen met Dynasure, een dochteronderneming van bpost. Zij zijn niet zomaar een logistieke dienstverlener, maar werken ook voor klanten die de hoogste veiligheidseisen stellen. Op die manier kunnen wij u een veilige vervoerservice garanderen. Na het transport komt uw bagage in een speciale opslagplaats terecht, die voorzien is van beveiligingscamera’s. Uw bagage is dus continu in veilige handen.
Over Smart Aviation
Smart Aviation wil het reizen van passagiers aangenamer maken. Onze bagageservice biedt u als reiziger dan ook tal van voordelen. U reist comfortabel van en naar de luchthaven, ook via openbaar vervoer. Daardoor vermijdt u filestress en parkeerkosten. Daarnaast is onze service een ideale oplossing voor het transporteren van veel, zware of onconventionele bagage. Alles gebeurt op een veilige manier dankzij onze bagagescreening. Bovendien kan u het traject nauwgezet volgen via Track & Trace. Wij volgen dit zelf ook nauwgezet op, zodat wij in de gaten kunnen houden of alles normaal verloopt.
Ben Touhami, de bedenker en oprichter van Smart Aviation, heeft meer dan 25 jaar ervaring in de luchtvaartwereld. Hij heeft verschillende functies doorlopen bij Aviapartner en Swissport op vlak van bagagesortering en lost & found. In totaal heeft hij 20 jaar een managementfunctie bekleed binnen diverse handlingactiviteiten. Hij kent daardoor alle facetten van de luchthaven, het check-in proces en de lost & found. Daarnaast was hij ook vele jaren zaakvoerder van een eigen koerier- en transportbedrijf en bedacht destijds de bagageservice Drop & Fly. Hij kon daarbij rekenen op zijn grote netwerk en de betrouwbare relaties die hij doorheen de tijd heeft opgebouwd met diverse luchthavens en luchtvaarmaatschappijen.